30 October 2010

Cerita Semalam = Kek~ ^^

konnichiwa minna-san~ ogenki?? :)
mood: kinda angry but still okay.
current wish: hope that the "kenduri kahwin" ends faster! arrgghhh!!!! DX

hm... cter smlm. ingt nk post smlm. tp xjd sbb letih sgt2.
hehe... smlm mmg sonok.
sbb apakah? Apakah??? :D
sbb... smlm umah Mika berbau bgitu harum!
hiks. kenapakah? sbb, smlm Mika buat kek!
yum yum! *¬*


mcm biase, bukanla kek yg special mn pun...
just kek marble. me like! xD
ini resipi turun-menurun dlm kluarga Mika.
mak Mika kata nenek Mika mmg suke buat kek ni.
tp, dlm rmai2 adik-brdik mak Mika, die sorg je yg pndai buat. snoknye~ (>w<)
smpai sepupu Mika yg kat Penang tu pun nak ktorg wat kek kt sn ari tu.
tp syg, dorg sndri pun xtau cmne nk kndalikan electric oven yg sepupu Mika dpt ms hari kahwin die. sedih. D:


hehe... sronok dpt buat kek ni kan?
ade ke org yg benci buat kek???
adakah? siapakah?? kenapakah???
kalo ade, mmg Mika akan jd cm> "(OnO) HONTOU?!"
agak terkezhut. Mika x rs ade org yg marah ketika buat manisan.
sbb manisan akan buat ssorg tu hepi scra spontan. I like it~! :D


mmg sonok wat kek marble ni.
Mika x pakai warna yg dorg selalu gune tu ea. (coklat n kuning)
Mika pakai mcm2 warna. lg byk warna lg bez buat kek ni!
biler potong je nmpk la wrne2 n corak2 tu.
wuish! x dpt nk bygkan. *-*
tgk gmbr baru boleh. hiks. :P


 In progress. see the colors? I create the purple color by myself. (sanggup!) xD
dh msk~ it's time to eat them! >:D
nomnomnom. (>w<)
ni nak bg kat jiran sebelah. sbb tu bubuh dlm bekas.
3 aje??? bukan la! Mika juz tgkap 3 ni je x brmakna nk bg kat jiran sblh 3 ni je!


okay, time to see the inside of this cake.
jeng jeng jeng! lolz. xD
hehe... yg ni je la yg msih terselamat di tgn Mika. yg lain sume dh bg jiran. T-T
mmg ade lg tp yg warne-warni cmni x byk... uhuk.
xpela. lain kali leh wat lg... tul tak?

dulu kalo masa Mika kecik2 dlu, mak Mika selalu wat ikut sukatan sbnrnye.
agak manis n biler kek sejuk, die jd keras. o_o
tp biler satu ari tu, Mika rs nk ubah ckit die nyer sukatan bhn2 tu supaya x manis sgt n x keras sgt.
so, gula n tepung telah dikurangkan.
(tp kne ingat, kalo tepung terlalu kurang, kek akan jd berminyak. so, nk kurangkan pun kne agak2 jgak aw)
mmg sesuai la utk sesape yg x suke mknn yg terlalu manis.
hasilnye, smpai ade kwn auntie Mika nk tmpah kek ni. :D
sonok sgt kan? kalo ade org suke mkn mknn yg kte wat? hiks!
^^ first time in my life!

hehe... ade sape2 nak tempah ke? ^^
adakah???
huhu... kalo nk, leh bgtau kat Mika.
email or just message me. ok?

okeyh! it's time for tea~
nom nom nom!

jaa
o(^w^)o

4 Cassies' Talking:

Let's Walk Together